خداحافظی با اینترنت اکسپلورر

انتقال کاربران از اینترنت اکسپلورر به ادج



خداحافظی با اینترنت اکسپلورر و انتقال کاربران از اینترنت اکسپلورر به ادج

خداحافظی با اینترنت اکسپلورر
مایکروسافت بیان کرد قرار است بعد از 27 سال مرورگر اینترنت اکسپلورر را بازنشسته کند و از امروز کسانی که سعی در اجرای این مرورگر را دارند به صورت خودکار به مرورگر Edge هدایت خواهند شد. مایکروسافت مرورگر اج را در سال 2015 در ویندوز 10 به همراه اینترنت اکسپلورر منتشر کرد. مرورگر اج تاکنون برای تمام سیستم عامل ها از جمله اندروید، iOS، مک و لینوکس منتشر شده و در سال 2015 ایکس باکس وان نیز با خود مرورگر Edge را به همراه داشت.
مایکروسافت ماه گذشته اعلام کرده بود قصد دارد مرورگر Edge را جایگزین اینترنت اکسپلورر کند و این شرکت بیانیه ای را منتشر کرد با این عنوان که مایکروسافت اج یک تجربه ایمن و مدرن تر از اینترنت اکسپلورر است. مایکروسافت گفته است ساده ترین راه برای دسترسی به این مرورگر این است که از امروز کار خود را با آن شروع کنید به جای اینکه منتظربمانید تا به مایکروسافت اج هدایت شوید. اگر از ویندوز استفاده می کنید از منوی استارت ویندوز مایکروسافت اج را اجرا کنید یا با کلیک برروی نماد Microsoft Edge در نوار وظیفه ویندوز این مرورگر را اجرا کنید.
 
انتقال کاربران از اینترنت اکسپلورر به ادج
مدیر اجرایی شرکت مایکروسافت گفته است طی چند ماه آینده بازکردن اینترنت اکسپلورر به تدریج کاربران را به مرورگر مدرن ما یعنی مایکروسافت اج کرمیوم هدایت می کند. کاربران  همچنان نماد اینترنت اکسپلورر را در سیستم عامل خود می بینند اما اگر برروی اینترنت اکسپلورر کلیک کنند مایکروسافت اج برای آن ها باز خواهد شد. اینترنت اکسپلورر به عنوان بخشی از به روزرسانی های آینده برای همیشه غیرفعال خواهد شد و در این مرحله نماد این مرورگر از دستگاه ها حذف می شود. اینترنت اکسپلورر ممکن است از نظر فنی برای مدتی فعالیت کند اما به گفته مایکروسافت آینده اینترنت اکسپلورر در مایکروسافت اج کرمیوم می باشد.
این پایان اینترنت اکسپلورر می باشد مرورگری که در دهه 90 با آمدنش هیچ مرورگری توان رقابت با آن را نداشت اما در انتهای سال 2009 با آمدن دیگر مرورگرها حضور اینترنت اکسپلورر کمرنگ شد و به مرور زمان جای خودش را به  دیگر مرورگر ها داد. هرچند طی سال های گذشته اینترنت اکسپلورر کاربران خودش را به همراه داشت اما با وجود مرورگرهای رقیب جذابیت خودش را از دست داده بود.

 



1401/03/28 14:09*آرشیو*

Copyright © I.R.IRAN OMEGA SOFTWARE SHAFAGH

کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به شرکت امگا نرم افزار شفق می باشد.