چگونه با همکاری که انرژی منفی میدهد سر کنیم؟

چگونه با همکاری که انرژی منفی میدهد سر کنیم؟



وضعیت روحی کارکنان یکی از عوامل اثرگذار بر بهره‌وری آن‌ها است، و محیط کار نقش مهمی در حفظ سلامت روان بازی می‌کند

   هرچند بیشتر افراد می‌خواهند در محیطی «مثبت» کار کنند، همیشه این احتمال هست که یکی از همکارانشان «فردی منفی» باشد که «ویروس سرخوردگی» پخش می‌کند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند همکارانی که انرژی منفی می‌دهند مانعی واقعی در محیط کارند و می‌توانند سرخوردگی، استرس و بدبینی را به اطرافیانشان منتقل کنند.
راندا شالیطا، روانکاو و استاد دانشگاه، به اسکای نیوز عربی گفت «همکاران منفی» که باعث سرخوردگی دیگران می‌شوند چند دسته‌اند. برخی از آن‌ها به دلیل مشکلات زندگی به این وضعیت دچارند، برخی به‌عمد انرژی منفی می‌دهند تا دیگران را سرخورده کنند و مانع پیشرفتشان شوند، و یک گروه هم کسانی‌اند که از ترس حسادت انرژی منفی می‌دهند، زیرا معتقدند که بروز شادی‌شان ممکن است آن‌ها را در معرض حسادت دیگران قرار دهد.
به گفته شالیطا، «همکاران منفی» می‌توانند آسیب روانی و عاطفی به دیگران وارد کنند، به‌ویژه به جوانانی که تجربه کار در چنین شرایطی را ندارند، که این گروه را در برابر از دست دادن فرصت‌های شغلی آسیب‌پذیر می‌کند.
این روانکاو هشدار داد لازم است افراد در مقابل «همکاران منفی سمی» مراقب باشند که با پخش انرژی منفی و تمرکز روی ناکامی‌های دیگران، به‌عمد آن‌ها را سرخورده می‌کنند تا نفوذ و برتری خود را حفظ کنند. او در ادامه افزود «ویروس سرخوردگی» می‌تواند باعث خستگی و بی‌رمقی در محیط کار شود.
او از کارمندان، به‌ویژه نسل جوان‌تر، خواست که «خود را توانمند و اعصابشان را تقویت کنند» تا انرژی منفی را جذب نکنند.


1401/06/13 09:35*آرشیو*

Copyright © I.R.IRAN OMEGA SOFTWARE SHAFAGH

کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به شرکت امگا نرم افزار شفق می باشد.