کاهش 31 درصدی شکایت مشتریان از خدمات پس از فروش سایپا



مدیرعامل سایپا یدک از کاهش 31 درصدی تعداد شکایت مشتریان از خدمات پس از فروش در پنج ماه سال نسبت به مدت مشابه گذشته خبر داد.

  

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اردلان حسینی در خصوص عملکرد 5 ماهه سایپا یدک در سال جاری، اعلام کرد: در ارزیابی وزارت صنعت شرکت برای اولین بار، رتبه یک را در ارائه خدمات پس از فروش به محصولات سایپا کسب کرد. از ابتدای سال کمیته واکنش سریع در سطح مدیران ارشد سازمان برای خودروهای متوقف در نمایندگی‌ها با حضور متولیان مربوطه تشکیل شد و تعداد خودروهای ضمانت شده مشمول پرداخت هزینه خواب خودرو از 1346 دستگاه در اسفند به 878 دستگاه در مرداد ماه رسید.

تعداد خودروهای ضمانت شده مشمول پرداخت هزینه خواب خودرو در مردادماه نسبت به دوره مشابه قبل، 59 درصد بهبود یافته و تعداد خودروهای متوقف در پایان ماه از ابتدای سال از 818 به 354 دستگاه در پایان مرداد کاهش یافت که 57 درصد بهبود نشان می‌دهد.

سایپا یدک با برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات اصلاحی در پنج ماه سال، تعداد شکایات مشتریان از خدمات پس از فروش را نسبت به دوره مشابه قبل، 31 درصد بهبود داد. به گونه‌ای که تعداد کل شکایات مشتریان از خدمات پس از فروش از 4603 به 3195 مورد تقلیل یافت.

شاخص متوسط زمان رسیدگی به شکایات از 19 به 10 روز کاهش و متوسط زمان رسیدگی از عملکرد 24 روز در پایان سال 1401 به رکورد بی سابقه 8 روز در انتهای مرداد ماه رسیده که نسبت به دوره مشابه سال قبل 19 درصد و نسبت به ابتدای سال گذشته 66 درصد بهبود یافت.

عارضه یابی‌های صورت گرفته در فرایند تأمین و توزیع قطعات یدکی مورد نیاز خدمات پس از فروش موجب شد، نرخ پاسخگویی به درخواست‌های قطعات خدماتی شبکه از 60.8 درصد در فروردین به 72.2 درصد در مرداد ماه افزایش داشته باشد.

 



1403/07/07 13:23*آرشیو*

Copyright © I.R.IRAN OMEGA SOFTWARE SHAFAGH

کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به شرکت امگا نرم افزار شفق می باشد.