شرح خبر
وای فای 7
وای فای 7 به سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه رسید؛ 5 برابر سریع‌تر از نسل قبل
دموی فناوری وای فای 7 که توسط اینتل و برادکام انجام شده از دستیابی به سرعتی تقریبا 5 برابر اکثر روترهای موجود خبر می‌دهد.
1401/06/19 17:27*آرشیو*

   اینتل و برادکام پیش از تاییدیه‌ای که احتمالا در سال 2023 برای وای فای 7 منتشر خواهد شد، دمویی از این فناوری را نشان داده‌اند که خیره‌کننده به نظر می‌رسد. در این دمو سرعت این فناوری به 5 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد که حدود پنج برابر سریع‌تر از وای فای 6 و 2.5 برابر سریع‌تر از وای فای 6E است.
بر اساس گزارش‌ها، این آزمایش میان یک لپ‌تاپ اینتل و یک اکسس پوینت برادکام انجام شده و نشان داده که این سیستم می‌تواند چه پتانسیل‌هایی داشته باشد. گفتنی است که وای فای 7 همچنان در دست توسعه قرار دارد و حتی می‌توان انتظار دستیابی به سرعت‌های بالاتری را با آن داشت.
 
وای فای 7 به درد فناوری‌های جدید می‌خورد
در حالی که وای فای 6 و 6E هنوز جای پای خود را در بازار محکم نکرده‌اند، شرکت‌ها به توسعه نسل بعدی این فناوری ادامه می‌دهند تا فرصت‌های جدیدی را برای استفاده از این سرعت‌های بالا به وجود بیاورند. اینتل و برادکام انتظار دارند که وای فای 7 برای فناوری AR و VR به کار بیاید، چون تاخیر کمتری دارد و می‌تواند در یک شبکه از چندین استریم ویدیویی با رزولوشن بالا پشتیبانی کند. این استاندارد همچنین به درد گیمرها می‌خورد، چون می‌توانند از دست گلوگاه‌های شبکه بیشتر رها شوند.
 
وای فای 7 احتمالا در اواسط سال 2023 تایید می‌شود و در نیمه دوم سال آینده میلادی می‌توانیم منتظر ورود اولین محصولات مجهز به این فناوری به بازار باشیم. پیش‌بینی می‌شود که در ابتدا محصولات رده بالا از این فناوری برخوردار شوند. خوشبختانه محصولات وای فای 7 با استانداردهای ارتباطی گذشته سازگاری خواهند داشت.
 
اگرچه تا این جا دموی وای فای 7 نویدبخش بوده، ولی باید منتظر باشیم تا ببینیم عرضه واقعی آن تا چه اندازه موفق خواهد بود و می‌تواند توجه شرکت‌ها و کاربران را به خود جلب کند یا خیر. اگر این فناوری هم مثل وای فای 6E روی محصولات معدودی به کار گرفته شود، ممکن است به راحتی در جلب توجه‌ها شکست بخورد
 
نظرات
نام :
ایمیل :
کشور
شهر :
متن :