شرح خبر
پیکسل واچ گوگل معرفی شد
اولین ساعت هوشمند گوگل بالاخره معرفی شد. این ساعت از نظر سبک و کیفیت ساخت شگفت انگیز است و تحولی در دنیای ساعت های هوشمند به حساب می آید، اما برخی اصول را زیر سؤال میبرد.
1401/07/27 09:09*آرشیو*

  

اولین نسل پیکسل واچ گوگل

از سال ۲۰۱۴ ما با Wear OS آشناییم. در تمام این مدت، ما شاهد ظهور ساعت هایی مجهز به اندروید و غیره بوده ایم. اما تا به امروز گوگل حتی یک ساعت هوشمند هم نساخته بود. در کنار پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو، اولین نسل پیکسل واچ گوگل (Google Pixel Watch) چیزهای زیادی برای ارائه دارد. اولین تلاش گوگل برای داشتن ساعت خودش بسیار موفقیت آمیز بوده است. پیکسل واچ با رم ۲ گیگابایت با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی ارائه میشود و از چیپ Cortex M33 استفاده میکند. البته قیمت ۳۵۰ دلار باعث شده است که مردم بین خریدن این ساعت و یک ساعت سامسونگ دو دل باشند.

اولین نسل پیکسل واچ گوگل
اولین نسل پیکسل واچ گوگل

رنگبندی ساعت و بندهای پیکسل واچ

ساعت پیکسل واچ در سه رنگ موجود است: ابسیدین مشکی، نقره ای براق و رزگلد. نسخه ابسیدین به رنگ مشکی مات با بند مشکی همرنگش است. رزگلد با بند خاکستری-فندقی و نقره ای براق هم با بند رنگ گچی یا ذغالی است. یکی از مشکلات برندهای ساعت در دنیا، ارائه بندهای ساعت پسند مشتریان است. قاب ساعت از فولاد ضدزنگ ساخته شده که گزینه ای بادوام تر و درجه یک تر از آلمینیومی است که در بسیاری از ساعت ها استفاده میشود. به طور کلی سخت افزار این ساعت نسبت به قیمتش واقعاً می ارزد.

رنگبندی ساعت و بندهای پیکسل واچ
رنگبندی ساعت و بندهای پیکسل واچ

گوگل طیف بسیار گسترده ای از بندهای اضافی را برای ساعت Pixel Watch ارائه میدهد و به گفته ی خودش، قرار است به زودی گزینه های فلزی گران قیمت را هم اضافه کند. بندهای ساعت پیکسل واچ با یک رابط اختصاصی متصل میشوند، برای همین نمیتوانید از بندهای معمولی برایش استفاده کنید. گیره های استفاده شده برای اتصال بند آنقدر در پیکسل واچ گوگل ساده است که آن ظاهر منحصر به فردش را از بین میبرد و ممکن است برای قیمتش کمی شک به دل خریدار راه بدهد. ساعت اگر با بند اندازه در دست تنظیم شود، چرخش آزاردهنده دارد و مقاومت بسیار رضایت بخشی ارائه میدهد.

نمایش ساعت در پیکسل واچ با توجه به سلیقه کاربر
نمایش ساعت در پیکسل واچ با توجه به سلیقه کاربر

قابلیت لمسی پیکسل واچ

قابلیت لمسی ساعت پیکسل واچ از اکثر ساعت های Wear OS بهتر است و هنگام جا به جایی در منوها اصلاً به مشکل نمیخورید. بالای تاج ساعت (یا زیرش، اگر ساعت را روی دست راستتان میبندید) دکمه ای سخت افزاری وجود دارد که برنامه های اخیر شما را باز میکند و Google Assistant را فرا میخواند. اگر دو بار روی آن ضربه بزنید، آخرین برنامه ای که استفاده کرده اید، باز میشود. اگر دکمه را فشار بدهید و نگه دارید، آماده ارائه خدمات دستور صوتی میشود. این دکمه بسیار کاربردی است، اما نمیتوانید برای مثال صفحه خاصی را از بین برنامه های آخر خود انتخاب و باز کنید.

قابلیت لمسی پیکسل واچ
قابلیت لمسی پیکسل واچ

صفحه لمسی، میکروفون و حسگر پیکسل واچ

صفحه ۴۱ میلیمتری پیکسل واچ دارای یک صفحه نمایش OLED گرد سی هرتزی با وضوح ۳۸۴ در ۳۸۴ است که توسط یک قاب بزرگ احاطه شده است. اگر ضخامت ساعت برایتان مهم باشد، ضخیم بودن قابش ممکن است اعصابتان را خرد کند. صفحه های پس زمینه پیکسل واچ گوگل همه به صورت اختصاصی مشکی هستند و نمایشگر کاملاً یکپارچه با بدنه ساعت ترکیب میشود.

روی ساعت یک میکروفون و یک بلندگو برای تماس ها و تعاملات Google Assistant و در صورت تمایل، صدای اعلان ها وجود دارد. در قسمت زیرین ساعت، مجموعه ای از حسگرهای سلامت داریم. این ساعت یک باتری ۲۹۴ میلی آمپری دارد که تا ۲۴ ساعت شارژ نگه میدارد و با شارژر مغناطیسی شارژ میشود.

شارژ باتری ساعت هوشمند پیکسل واچ
شارژ باتری ساعت هوشمند پیکسل واچ

پیش نمایش منوها سریع است و باز کردن و جا به جایی بین برنامه ها دردسر زیادی ندارد. حتی وقتی حین تمرین با Fitbit باشید، جا به جایی برنامه برایتان آسان است و دچار کندی نمیشود. در برنامه Fitbit هم میتوانید از بین حدود ۴۰ نوع تمرین مختلف برای پیگیری تمریناتتان به صورت دستی انتخاب کنید. اگر چیزی انتخاب نکنید، خود برنامه تمرینتان را با برچسب هایی مانند پیاده روی یا «فعالیت» دسته بندی میکند.

طراحی مدرن پیکسل واچ
طراحی مدرن پیکسل واچ

برنامه اختصاصی پیکسل واچ

علیرغم اینکه پیکسل واچ یک ساعت Wear OS است، به برنامه قدیمی Wear OS وصل نمیشود. باید برنامه اختصاصی پیکسل واچ را دانلود کنید که هنگام جفت کردن ساعت از شما خواسته میشود روی تلفن همراه نصب شود. جفت کردن ساعت با گوشی بسیار آسان است. فقط کافی است روشنش نید و نزدیک تلفن خود بیاورید. شاید استفاده از نرم افزار اختصاصی کمی آزاردهنده باشد، ولی کار دردسرسازی نیست.

برنامه اختصاصی پیکسل واچ
برنامه اختصاصی پیکسل واچ

اگر قبلاً از Wear OS استفاده کرده باشید، کم و بیش میشود گفت که با نرم افزارهایش آشنا هستید و کار برایتان راحت میشود. این سیستم عامل هم چیزهای مشابه زیاد دارد؛ برای اعلان ها سریع صفحه را از پایین به بالا میکشید، ولی مثلاً پنل گوگل که قبلاً در سمت چپ صفحه اصلی قرار داشت، حذف شده است. کاشی های برنامه های قابل تنظیم حالا هم در سمت چپ و هم در سمت راست صفحه اصلی قابل دسترسی هستند. باید گفت که گوگل هیچ ویژگی نرم افزاری خاص و فوق العاده انحصاری را خارج از ادغام با Fitbit ارائه نمیدهد.

برنامه های قابل نصب در پیکسل واچ
برنامه های قابل نصب در پیکسل واچ

سفارشی کردن پیکسل واچ

شاید بهترین ویژگی ساعت Pixel Watch، اختصاصی یا سفارشی کردنش باشد. برای مثال شما راحت میتوانید بین اعداد عربی یا رومی انتخاب کنید و یا حین نوشتن نیم فاصله بگذارید. میتوانید موضوع اصلی صفحه را انتخاب کنید (برای مثال میتوانید کاشی آب و هوای فعلی، تعداد قدم ها یا سطح باتری را به دلخواه روی صفحه اصلی بگذارید.) میتوانید رنگ تأکیدی هر صفحه ساعت را به صورت سفارشی تغییر بدهید و عملاً به همانی تبدیلش کنید که میخواهید باشد. برای مثال میتوانید رنگ پیکسل واچ را با رنگ لباس روزتان تغییر بدهید.

 

نظرات
نام :
ایمیل :
کشور
شهر :
متن :